Опорний заклад освіти "Володарський заклад загальної середньої освіти
І-ІІІ ступенів №2 імені В.П. Мельника

Володарської селищної ради Білоцерківського району
Київської області"

смт Володарка Київська область
045-69-5-15-87
volodschool2@ukr.net

Опорний заклад освіти "Володарський заклад загальної середньої освіти
І-ІІІ ступенів №2 імені В.П. Мельника

Володарської селищної ради Білоцерківського району
Київської області"

МЕНЮ
21
лютого
2022

- Витяг з Постанови КМУ від 24.03.2021 №305

- НАКАЗ по школі  від 11.01.2022 №10-О                   

 РЕЖИМ ХАРЧУВАННЯ 

КЛАС

ГОДИНИ

 

1-А, 1-Б

1130-1200

УЧНІ ПІЛЬГОВОЇ КАТЕГОРІЇ, 2-А, 5-11

1200-1230  / 1200-1220

2-Б, 3-А

1230-1300

3-Б, 4-А

1300-1330

4-Б, 4-В

1330-1400

 

ПЕРСПЕКТИВНЕ ЧОТИРИТИЖНЕВЕ МЕНЮ 

Щоденне меню

 

21
лютого
2022

У перспективі нове шкільне меню повинне змінити культуру харчування на краще. Та чи зможуть діти звикнути, а згодом і вподобати переміни у своєму раціоні?
На думку дієтологині Ольги Полюхович, зможуть. Проте спільних зусиль потрібно докласти не лише школі, а й батькам.
Річ у тому, що у більшості сімей є певні традиції харчування, і вони не завжди здорові.
Тому першочергово діти "відкидають" нові страви через те, що вони не звикли їсти овочі чи каші удома.
Почати розв'язання цієї проблеми нутриціологиня рекомендує із поступового переходу до нового меню.
"Це справа звички – тиждень, місяць, кому як, але це все можливо.
З огляду на цей фактор, для початку я вводила б адаптаційний, перехідний раціон, який містить правильні та більш зрозумілі продукти для дітей. А згодом його розширила б", – пропонує нутриціологиня.
Якщо у дитини немає звички їсти збалансовану та здорову їжу, то зміни потрібно вносити не лише в шкільний раціон, а й удома.
Батьки повинні бути для дітей підтримкою і прикладом для наслідування в цьому випадку.
"Хоча б 80% нашого щоденного раціону має містити корисну та здорову їжу.
Було б добре, якби батьки почали звертати увагу на своє харчування також.
Бо дитина не може їсти броколі, якщо тато навпроти їсть смажену картоплю. Варто хоча б шукати компроміс.
Наприклад, багато дорослих і дітей часто не снідають чи їдять дуже мало, тому можна почати зі звички разом снідати або вечеряти", – радить дієтологиня.
За словами дитячої лікарки Анастасії Бикової-Шелевицької, щоденний раціон дитини повинен містити каші, овочі та фрукти, м'ясо або рибу кілька разів на тиждень.
"Для дитини шкільного віку важливий ситний сніданок – для цього недостатньо бутербродів та чаю, повинні бути злакові або каша, тобто комбінація вуглеводів та білків.
Якщо ми говоримо про перекуси, це може бути не просто бутерброд з ковбасою, який немає користі для дитячого організму, а, наприклад, запечена куряча грудка з цільнозерновим хлібом та шматочок свіжого овоча", – рекомендує експертка.
Лікарка застерігає, що деякі продукти можуть не смакувати дитині через спосіб приготування. У такому випадку варто підшукати альтернативний варіант, як можна приготувати продукт по-іншому.
Щоб пробудити у дитини цікавість, можна також залучити її до процесу приготування страви.
Детальніше про те, як налагодити збалансоване харчування для всієї родини з прикладами меню, читайте у нашому матеріалі.
Щоб налаштувати процес, Ольга Полюхович радить також говорити з дітьми про харчування.
"З дитиною можна домовитись, якщо їй пояснити, що цю їжу ми їмо для здоров'я, а іншу можна їсти для настрою. Якоюсь мірою це звучатиме як маніпуляція, але треба починати прищеплювати ці звички.
Крім того, дитині варто пояснити, що таке здорове харчування та показати приклади.
Зауважити, що людина, яка здорово харчується, може підтримувати хорошу форму, міцне здоров'я, досягати висот у роботі, творчості, що цей шлях веде до хорошого майбутнього", – пояснює Ольга Полюхович.
За її словами, у дітей різного віку може відрізнятися сприйняття здорового харчування. Зокрема через вплив оточення.
Діти старшого віку (10-11 клас) можуть уже усвідомлювати ситуацію та самостійно робити вибір. При цьому для молодших дітей дуже важливою залишається думка соціуму.
На дітей молодших або ж середніх класів сильно впливає оточення.
"Наприклад, однокласники можуть сміятися, що дитина їсть салати, фрукти, а вони – снікерси. Такий фактор теж не можна забувати. У такому випадку можна давати дитині цукерки з дому, щоб вони були якісні, або ж самостійно спекти випічку чи снеки.
Це допоможе дитині адаптуватися та зрозуміти, що вона не відрізняється від інших", – додає експертка.
Дарія Поперечна, Яна Осадча, Катерина Хорощак, УП. Життя

10
квітня
2020

  1. Тільки разом у співпраці зі школою та громадськістю можна добитися бажаних результатів у вихованні й навчанні ваших дітей.
  2. Обов’язково постійно цікавтесь розвитком, навчанням і поведінкою ваших дітей. Для цього відвідуйте заняття, батьківські збори, зустрічайтесь із класним керівником і вчителями школи.
  3. Щоденно цікавтесь навчанням дитини. Радійте її успіхам, допомагайте узагальнювати, співставляти, аналізувати вивчене, прочитане, побачене. Не дратуйтесь через кожну невдачу, що спіткає дитину, не карайте й не ображайте її гідності, а допоможіть зрозуміти й усвідомити помилки, недоробки, загартуйте її силу волі своєю допомогою й розумінням.
  4. Привчайте дитину до самонавчання й самоконтролю у виконанні домашніх завдань і обов’язків. Надавайте розумну допомогу в їхньому виконанні. Важливо викликати інтерес до навчання, але не муштрою й силою, а добрим словом, підтримкою, порадою, терпінням і ласкою.
  5. Сприяйте тому, щоб дитина сформувала в собі активну життєву позицію: брала участь у всіх класних, шкільних заходах, концертах, щоб не боялася декламувавти, співати, танцювати, виконувала б сумлінно шкільні доручення. Для цього необхідно бути в курсі шкільного життя, цікавитися планами дитини щоденно, допомагати готуватися до уроків, підтримувати в дитині впевненість і сміливість.

Сім правил успішного батьківства

Більшість батьків замислюються, чи правильно вони себе поводять з дитиною. Звичайно, немає ідеальних батьків. Усі ми маємо труднощі та іноді не впевнені, чи добре виховуємо своїх дітей. Однією з проблем, що найбільше непокоїть батьків, є питання поведінки: що треба зробити аби діти поводилися добре? Скористайтеся нашими порадами.

  1. Подавайте дітям приклад хорошої поведінки. Діти вчаться, наслідуючи поведінку дорослих. Ваша поведінка - приклад для наслідування.
  2. Змінюйте ситуацію, а не дитину Краще тримати цінні, крихкі та небезпечні предмети у недоступних для дітей місцях, аніж потім карати дітей за їхню природну цікавість.
  3. Висловлюйте свої бажання позитивно. Кажіть дітям, чого ви від них очікуєте, замість того, чого НЕ бажаєте. Та якщо ви чогось категорично не бажаєте, формулюйте своє небажання чітко. Тому наступне:
  4. Висувайте реальні вимоги Запитуйте себе, чи відповідають ваші вимоги віку дитини, ситуації, у якій вона опинилася. Якщо ви в принципі розумієте, що виконання ваших вимог є гарним, та нереальним варіантом - думайте про компроміс. У чому ви можете поступитися так, щоб можна було б бути впевненим, що дитина виконає те, що ви хочете? Пояснюйте причину, яка впливає на ваше рішення. Прагніть до компромісу у спілкуванні зі старшими дітьми, а з меншими - використовуйте тактику переключення уваги.
  5. Обирайте виховання без побиття та крику На початку це може здаватися результативним, однак незабаром виявиться: щоразу ви змушені бити все з більшою силою, щоб досягти бажаного результату. Крик або постійні докори є також шкідливими та можуть призвести до тривалих проблем емоційного характеру. Покарання не допомагають дитині виробити навички самоконтролю і поваги до інших. Пам'ятайте: людина може чомусь навчитися тільки коли спокійна, задоволена чи радіє чомусь. Це стосується і дорослих також. Коли дитина дістала ляпас, вона стає надто сердитою, знервованою та збудженою, тому не може достатньо глибоко усвідомити, за що і чому її покарано.
  6. Допомагайте дітям вести себе краще, даючи їм вибір Не сперечайтеся з дітьми про справи, які не мають великого значення. Дозволяйте їм зробити вибір: нехай вони самі вирішують, у що одягатися чи що їсти. Це попередить прояви образи та непокори з боку дитини. Вона не дорікатиме, що ви її постійно пригнічуєте.
  7. Прислуховуйтеся до того, що говорить ваша дитина. Цікавтеся тим, що вона робить і відчуває. І головне - пам'ятайте, що любов є найважливішою потребою усіх дітей і однією з основних передумов позитивної поведінки дитини та взаєморозуміння.

Рекомендації батькам щодо стримування агресивної поведінки підлітків:

  • виявляти до підлітка більше уваги, любові та ласки. Намагатися зрозуміти дитину, навіть, якщо вона помиляється у своїх твердженнях;
  • стежити за своєю поведінкою в сім'ї. Найліпший спосіб виховання дітей - єдність дій матері та батька, взаємоповага, ніжні та люблячі стосунки;
  • не застосовувати фізичні покарання. Це може спричинити лише агресію з боку дитини;
  • допомагати підлітку знаходити друзів. Заохочувати розвиток позитивних аспектів агресивності, а саме: завзятості, активності, ініціативності; перешкоджати її негативним рисам, зокрема, ворожості, скутості;
  • пояснювати підлітку наслідки його агресивної поведінки;
  • враховувати у вихованні та навчанні особистісні якості підлітка;
  • надавати підлітку можливість задовольняти потреби у самовираженні й самоствердженні;
  • обмежувати перегляд відеофільмів та комп'ютерних ігор зі сценами насильства;
  • спрямовувати енергію підлітка у правильне русло, (наприклад, заняття у спортивних секціях), заохочувати його до участі в культурних заходах.

Психологічні поради батькам

Душа-це те, що робить траву-травою,
дерево-деревом, людину-людиною.
Без душі трава-сіно,
дерево-дрова,людина-труп.
Григорій Сковорода

Душа дитини –ніжна та тендітна. Щоб створити стан психологічного комфорту для її розвиту батькам необхідно:

  • дозволити дитині відмовлятися від дискомфортної діяльності, уникати практики примусу;
  • заохочувати її ініціативу; стимулювати бажання самостійно проявляти творчість;
  • надавати право на вільний час, який можна витрачати на власний розсуд;
  • давати змогу доводити розпочату справу до кінця і бачити кінцевий результат своєї діяльності;
  • забезпечувати спокій удома, відмовлятися від критики, різких жестів, авторитарних дій, принизливих , недоброзичливих висловлювань;
  • відмовитися від надмірної опіки;
  • постійно зміцнювати в дитині впевненість у собі , у власних силах;
  • не перехвалюйте дитину, але і не забувайте заохочувати її, коли вона цього заслуговує. Пам’ятайте, що похвала так само, як і покарання, має бути співвіднесена з вчинком;
  • не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Порівнюйте її з самою собою (тим, якою вона була вчора, і, можливо, буде завтра);
  • не оберігайте дитину від повсякденних справ, не вирішуйте за неї всі проблеми, але і не перевантажуйте її тим, що їй не під силу. Нехай дитина виконує доступні їй завдання й одержує задоволення від зробленого;
  • уникайте крайнощів: не можна дозволяти дитині робити усе, що їй захочеться, але не можна й усе забороняти, чітко вирішіть для себе, що можна і що не можна, узгодьте це з усіма членами родини;
  • не карайте дитину поспішно, не розібравшись, покарання має бути справедливим. Покарання діє, коли воно породжує каяття, а не образу, приниження, незадоволення через несправедливість. Як говорить народна мудрість: «Дитину карає той, хто її любить, покарання без любові - жорстокість»;
  • приділіть дитині досить уваги, нехай вона ніколи не почувається забутою. Нехай ваша дитина в кожен момент часу відчуває, що ви любите, цінуєте й приймаєте її. Не соромтесь приголубити і пожаліти.Нехай вона бачить, що бажана і важлива для вас.

Пам’ятайте:

  • якщо дитину постійно критикують , вона вчиться ненавидіти;
  • якщо дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною;
  • якщо дитину висміюють, вона стає замкнутою;
  • якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;
  • якщо дитина росте в докорах, вона житиме з постійним "комплексом провини";
  • якщо дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших;
  • якщо дитина росте в чемності, вона вчиться бути справедливою;
  • якщо дитина росте у безпеці, вона вчиться довіряти людям;
  • якщо дитина росте у ворожнечі, вона вчиться бути агресивною;
  • якщо дитина живе у розумінні та доброзичливості, вона вчиться знаходити любов у світі та бути ЩАСЛИВОЮ!

Електронні щоденники

bnr 200x200 1

Фото з альбому

Статистика

Сьогодні144
Вчора234
За тиждень951
За місяць4363
Всього257893

  • IP: 34.204.174.110
  • Браузер Unknown
  • Browser Version:
  • ОС Unknown

Онлайн

3
Online

© 2022. ВОЛОДАРСЬКИЙ ЗЗСО І-ІІІ СТ. №2 Всі права захищені.